Gratis fragt
Ved køb over 1500 kr. med GLS

Handelsbetingelser

 Priser og fragt

Følgende fragtpriser er gældende:

Ordrer op til 20 kg. med GLS system komfortable varer: 49 kr. Fri fragt over 1299,- sendt til GLS pakkeshop. Privat levering med GLS koster altid 59,- og levering til arbejdsplads med GLS koster altid 49,-.

Ordrer over 20 kg. og GLS ikke system komfortable varer: 149,- uanset ordrestørrelse.

Du kan altid se den præcise fragtpris inden betaling. Ikke system komfortable varer hos GLS er fx. stole og andre store varer som ikke nødvendigvis vejer over 20 kg.

Som udgangspunkt sender vi alle varer under 20 kg dag-til-dag med GLS, så hvis du bestiller inden kl. 12, kan du oftest forvente at få dine varer 1-2 hverdage efter bestilling - dog kun indenfor Danmark.

Ordrer over 20 kg., og ordrer med ikke-system-komfortable pakker vil blive sendt med BFT fragtmand. BFT leverer indenfor 2-5 hverdage fra bestillingsdagen og de leverer til kantsten.

Som kunde er det dit ansvar at undersøge varens tilstand, ved modtagelse af varen, idet Altan-liv ikke dækker omkostninger ved transportskader. Hvis der er skader på kassen ved modtagelse og du mistænker at din vare er skadet, skal du nægte at modtage varen eller modtage varen med forbehold. Dette kan du sige til chaufføren, så noterer han det. Hvis du modtager varen og den viser sig at være beskadiget, skal du hurtigst muligt kontakt os på altanliv@altan.dk  inden 3 hverdage fra modtagelse, og du skal beholde indpakningen da vi skal bruge billeder af både skal og indpakningen. 

Hvis du tager imod en pakke med synlige skader på emballage/indpakning, og du ikke tager imod med forbehold, så hæfter du selv for evt. skader på varerne.

Se mere under FRAGTSKADE længere nede på siden.

Alle oplyste priser på altanliv.dk er inklusiv moms.

Der tages forbehold for udsolgte varer, tastefejl på priser og udskudt leveringstid hos Altan-Liv's leverandører. Alle kontrakter og faktureringer udstedes på dansk og det er ikke muligt at tilgå efterfølgende fakturaer via vores website. Hvis et nyt eksemplar af fakturaen ønskes tilsendt pr. e-mail, bedes du sende en e-mail til altanliv@altan.dk og så vi vil hjælpe dig.

Betaling

Mulige betalingsmåder er:
• Dankort/Kreditkort
• Elektronisk faktura via EAN

Kredit betaling

På altanliv.dk tilbyder vi kunden at købe på kredit. Det koster ikke et ekstra gebyr, men følgende betingelser er gældende ved kredit betaling:

Kunden bestiller sine varer som normalt via kortbetaling. Altanliv.dk sender varerne med det samme, men uden at trække pengene på kundens kredit kort. Pengene hæves først til den aftalte kreditdato som står noteret ved bestilling. Der kan kun opnås kredit ved betaling med Dankort eller Visa Dankort. Bruges der Visa Elektron, Master Card eller et udenlandsk betalingskort, vil beløbet blive reserveret på kortet med det samme, og derfor ikke være til rådighed i perioden frem til, at altanliv.dk hæver pengene på dit købt.

Returretten er gældende fra den dag kunden modtager eller afhenter leveringen fra altanliv.dk. Hvis en vare nedsættes i kreditperioden, efter den er bestilt, vil prisen ikke blive ændret når pengene hæves. Det er den oprindelige pris varen er bestilt til, som er gældende for købet.

Kan pengene ikke hæves på kundens kreditkort den pågældende dag sender vi en rykker. Hvis beløbet stadig ikke betales vil sagen overgå til inkasso.

Ang. feriepenge kredit. Fra den 15. juli 2020 til den 1. oktober 2020 er det muligt at købe med kredit indtil de indefrosne feriepenge bliver udbetalt. Altanliv.dk sender varerne ved bestilling, men hæver først pengene når feriepengene bliver udbetalt, dog senest den 31. oktober 2020 - også selvom feriepengene ikke er udbetalt.

Fragtskade

I tilfælde af fragtskader på dine varer, er det vigtigt at du kontakter os hurtigst muligt, og senest inden 3 dage efter du har modtaget dine varer, eller har afhentet dem i din lokale pakkeshop.

Synlige skader skal reklameres ved modtagelse. Du kan tage imod varen med forbehold eller modtagelse kan nægtes. Det er vigtigt at du informerer fragtmanden om dette. Hvis du ikke gør dette, kan vi desværre ikke behandle skaden. 
For at kunne behandle sagen skal vi bruge følgende oplysninger:

- GLS pakkenummer/BFT trackingnummer

- Beskrivelse af indhold.

- Fotos af pakkens udvendige flader, af den samlede indvendige beskyttelse samt af de beskadigede varer.

- Det påsatte GLS/BFT label skal fremgå tydeligt på et af billederne af emballagen.

- Det er vigtigt, at gemme fragtbrev, alt emballage, varen samt undgå at bruge den beskadigede vare, indtil sagen er afsluttet.

Reklamationsret

Der ydes 2 års reklamationsret på alle produkter købt hos Altan-Liv. Hvis der er yderligere reklamationsret eller garantier vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit af enten vores værksted eller producentens såfremt skaden ikke er selvforskyldt.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke omfattet af reklamationsretten.

Anvendelse af reklamationsret

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles direkte til Altan-Liv inden for rimelig tid, og hurtigst muligt efter manglen eller fejlen er identificeret.

Reklameres der inden for 2 måneder efter at fejlen eller manglen er opdaget, er reklamationen altid rettidig. Der opfordres derfor på det kraftigste til at reklamtionen finder sted så snart fejl eller mangler opdages, og så detaljeret som muligt, idet det vil fremskynde processen

Hvis det er muligt at reparere fejlen, vil dette altid være den foretrukne løsning.

Forsvarlig returnering

Alle produkter der returneres til Altan-Liv skal være forsvarligt indpakket og i original emballage. Ved tvivl om definitionen af forsvarlig indpakning, anbefaler vi, at der rettes henvendelse til Altan-Liv på mail altanliv@altan.dk eller pr. telefon +45 60 11 17 55

Vi betaler ikke penge tilbage, hvis indpakningen er beskadiget eller hvis varen har været taget i brug.

Online betaling

Sikkerhed med online betaling

Ved betalingen med betalingskort indtastes blot kortnummer og kortets udløbsdato. Herefter sendes disse vitale oplysninger i en beskyttet kodet form direkte via vores betalingssystem til PBS, og derefter videre til banken. Det er derfor udelukket, at udefrakommende kan opfange og misbruge oplysninger omkring den enkelte betaling. Den lille hængelås, der dukker op i nederste højre hjørne af skærmen, er tegn på at du befinder dig på en sikker forbindelse. SSL kræver ikke, at der installeres specielt software og diverse plug-ins på din computer. Vores betalingssystem lever derfor fuldt ud op til vores filosofi om, at det skal være hurtigt, nemt og sikkert at handle hos os på internettet.

Sikret mod misbrug

Som Dankort-kunde på nettet er du altid sikret mod misbrug. Man har nemlig til enhver tid mulighed for at afvise en betaling, når man modtager betalingsoversigten. Der er ingen selvrisiko i tilfælde af, at kortet bliver misbrugt på internettet, hvor der benyttes SSL. Dermed er du som kunde bedre sikret end i den fysiske verden, hvor der typisk er en selvrisiko på 1.200 kr.

Data der sendes i forbindelse med køb på Dankort er krypterede - det er altså kun PBS, der kan læse dem. Hverken Altan-Liv eller eventuelle hackere, har derfor IKKE mulighed for at læse dataene.

Hvornår trækkes beløbet fra min konto?

Beløbet for dine produkter trækkes altid først, når disse sendes fra lageret. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end du har godkendt ved købet.

Ved køb af læsejl og andre bestillingsvare trækkes beløbet ved bestilling, da det er bestillingsvarer og derfor ikke kan fortrydes.

Brug dit kort med fornuft

Det er vigtigt, altid at betragte dit kort og kortnummer som "følsomme oplysninger”, der ikke bør gives videre til hvem som helst. Det samme gælder de kvitteringer, du modtager, når betalingskortet anvendes i den fysiske verden, idet både kortnummer og udløbsdato fremgår af disse. Brug derfor altid din sunde fornuft, når betalingskortet anvendes.Mere information

PBS - Bankernes Betalingsservice - har en side på internettet, der forklarer alt, hvad der er værd at vide omkring din betalingssikkerhed på nettet. Derudover har forbrugerrådet og Foreningen for Dansk Internet Handel lavet en særskilt side omkring sikkerhed på internettet - du finder den på https://www.emaerket.dk/forbruger

Fortrydelsesret

I private forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet, og efterfølgende bliver fragtet til kunden har du som kunde 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til kunden. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi hele købsbeløbet. Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Altan-Liv ud fra en mulig salgsværdi. Omkostningerne ved at sende varen tilbage påhviler kunden. Du skal senest 14 dage efter modtagelse af din ordre give os besked om, at du ønsker at fortryde købet - det kan du gøre på altanliv@altan.dk

Herefter har du op til 14 dage til at sende pakken retur til os. Husk at vedlæg en faktura til din returnering, så vi ved, at det er dig der har sendt varen/varerne retur.

Du kan ikke returnere en vare ved at nægte modtagelse. Hvis du ikke afhenter din pakke eller nægter modtagelse, uden forudgående aftale med os, koster det 99 kr. i gebyr.

Returadressen er:

BFT Logisitk

Att: altanliv.dk

Valdemars Haab 1

4600 Køge

Altanliv betaler ikke returfragten.

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. Altan-Liv anbefaler at varen returneres via fragtmand, Post Danmark eller GLS. Således elimineres enhver tvivl om hvorvidt, at varen er blevet udleveret til Altan-Liv og kunden har mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Altan-Liv.

Husk at gemme din kvittering for forsendelsen.

Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå spørgsmål, anbefaler Altan-Liv, at du retter henvendelse til altanliv@altan.dk

Juridiske firmaoplysninger

Altan.dk

Næstvedvej 60

4180 Sorø

CVR-nr: 15200081

Telefon: +45 60 11 17 55

E-mail: altanliv@altan.dk

Tilmeld dig vores
nyhedsbrev
Altanliv.dk - din webshop med altanmøbler og tilbehør til din altan

Vi understøtter desværre ikke længere Internet Explorer.

Opgrader din browser for at købe fra altanliv.dk

Download den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox

x

x